نادى التسويق الشبكى مصر...Egypt Networkmarketing Club

كل مايخص صناعه التسويق الشبكى فى مصر واشهر الشركات فى مصر فى مجال التسويق الشبكى

الرئيسيةبحـثالتسجيلدخولدخول

شاطر | 

كيونت بالمصرى الفصيح

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 

من خلال قرأتك للقصه لو انت بطل القصه تحب تشترى من اين؟
من كيونت طبعا
81%
 81% [ 21 ]
من كارفور طبعا
19%
 19% [ 5 ]
بصراحه مش قادر احدد
0%
 0% [ 0 ]
مجموع عدد الأصوات : 26

كاتب الموضوعرسالة
Ahmed Tawfik
Someone love what he doing
Someone love what he doing

مُساهمةموضوع: كيونت بالمصرى الفصيح   الأحد فبراير 17, 2013 3:01 pm

بعيدا عن الكلام المجعلص تعالوا بينا نقول بلغه المصرى ولغة الشارع ايه هى كيونت وايه اللى هاخدوا منها؟

لو احنا بالنهار يبقى صباح الفل عليك ولو كنت بالليل يسعدك مساك ومساكى

فى الحكيكه .....انا مش عارف ابداء منين؟
بس خلينى احليكم قصه اتخيل انك بطلها وركز فيها

اتخيل ان النهاردة الخميس وخلصت شغلك وخدت الاسره وخرختم تشموا الغاز قصدى تشمو الهواء انتوا عارفين من كتر المظاهرات الواحد حب الغاز...... المهم وسألت الواد المفعوص اللى فى القصه اللى هو ابنك او اخوك الصغير المهم ان فى عيل فى القصه وخلاص ما تركزش كتير
تحب نروح فين يا حمادة؟
حماده : كارفور طبعا عشان ناكل بيتزا والعب فى الملاهى وماما تعمل شوبنج وتخرب بيتك اكتر ما هو خربان؟
انت : ماشى يا حبيبى اهو بالمره نشترى فلتر ميه بدل ما بنشرب ميه من الحنفيه وهى عامله زى مية الترعه اللى العيال عاملين فيها ببى ولاموأخذه

المهم انكم رحتوا كارفور وكان زحمة جدا ورحت لغايه الاستاند اللى فيه فلاتر المياه وجالك المندوب وحصل بينكم الحوار الاتى:
المندوب : مساء الخير اقدر اساعد حضرتك؟

انت: ياريت . انا كنت عايز فلتر ميه كويس انت عارف بقى الميه اللى بنشربها تجيب فشل كلوى بس عايز حاجه نضيفه وسعرها معقول

المندوب : تحت امرك .. فى فلتر 3 شمعه يعنى تلات مراحل وفيه 7 مراحل بيوصل لغاية 2200 جنيه بس عايز مساحه تحت الحوض وبيحتاج وصلة كهرباء

انت: ايه يعنى ما ينفعش انقله معايا فى السفر لما اروح المصيف او لما اروح سفريه

المندوب : صعب جدا

انت: طيب لو النور قطع مش هيفلتر الميه

المندوب : لاطبعا

انت : وده احسن حاجه موجوده

المندوب : ده امريكى

انت: طيب اتكل على الله و اعملى فاتوره

المندوب وهو مبتسم طيب ممكن بيانات حضرتك

انت : اتفضل

المهم خد بياناتك وراح يجيلك فلتر بالكرتونه وفى هذه الاثناء كانوا مندوبين المبيعات بتوع الاقسام المجاوره للاجهزه المنزليه كانوا بيبصولك وعلى وجوهم ابتسامه لدرجه انك شكيت ان فى حاجه فى مظهرك غلط

وفجاء سمعت صوت الاذاعه الداخليه لكارفور بتقول الرسالة دى

الساده عملاء كارفور الكرام نرجوا الانتباه

بمناسبة عيد ميلاد كارفور السنوى تقرر الاتى:
فوز الاستاذ/ (انت) بجائزه من نوع خاص جدا نظرا لانه العميل رقم 100000
والجائزه هى توكيل من شركة كارفور العالمية للاستاذ (انت) غير محدد المده يعطى له الحق بتسويق منتجات كارفور لكل الناس اللى يعرفهم واللى ما يعرفهمش وكل ما ينجح فى بيع اى منتج من كارفور لاى حد هياخد عمولة بالدولار والاكتر من كده ان اى حد من اللى باع لهم منتجات لو هو كمان باع لحد تانى برضه هياخد عموله و الافظع من كده ان اى حد كان الاستاذ (انت) سبب مباشر او غير مباشر لشرائه منتج من كارفور هياخد عموله عليه برضه.

نرجع بقى للواقع ...... شعورك ايه لو ده حصلك؟

وخلاصة القصه ان كنت محتاج سلعه انت شايف انها ها تحقق لك منفعه رحت تشتريها فقط وكنت مستعد لدغع ثمنها زاد على انك اصبحت شريك للشركه الى بصنعت المنتج ده فيا اما تكتفى بانك عميل اشترى منتج ياما تلاقى فى نفسك الرغبه والمقدره بانك تبيع للناس نفس المنتج اللى عجبك او اى منتج تانى للشركه

هى دى فكره كيونت

كارفور فى القصه بيمثل كيونت بس فى الحقيقه عمر كارفور ما هايديك توكيل بالحق فى تسويق منتجاته مقابل عمولات ولكن كيونت بتعمل كده

بس بالنسبة للفلتر فهو فى كيونت 7 مراحل لا يحتاج لمساحه تحت الحوض ولا يحتاج لمتخصص فى التركيب ولا يحتاج كهرباء لانه بيعمل بالبطاريه والسبع مراحل فى شمعه واحده قابله للتجديد

تدفع 2200 جنيه فى فلتر بس
ولا تدفع حوالى 4900 جنيه فى فلتر اختراع وافضل من الموجود فى السوق وفى نفس الوقت ومشروع يتيح لك عموله بالدولار على كل من يشتريه من خلال عملائك المباشرين و من كل اللى اشتروا من عملائك المباشرين وعملائهم الى ما لا نهايه

يبقى لو انت محتاج فلتر ميه تشتريه من كارفور ولا من كيونت؟
ولك مطلق الحريه فى الاجابه؟

ياريت تشاركنا باجابتك فى التصويت اعلى الصفحه

http://qnet.mountada.biz

كيونت بالمصرى الفصيح
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1